Schutrups

Het verhaal van Schutrups

Schutrups is een bedrijf dat integrale voetzorg en beweging aanbiedt en heeft een geschiedenis die al bijna 100 jaar terug gaat. Met het neerzetten van een totaalconcept maakt Schutrups het kopen van schoenen een echte belevenis. Waarom? Omdat ze zorg van curatief naar preventief willen verschuiven. Want zoals Roel, marketingmanager en intern procesmanager bij Schutrups, zelf zegt ‘schoenen zijn vaak een ondergeschoven kindje, er wordt niet altijd goed over nagedacht.’

(Stijn, Roel en Jan van Schutrups)

Het overzicht was ver te zoeken

Voordat Schutrups bij Nijmko terecht kwam, besteedden ze ICT-vraagstukken eerst uit aan verschillende partijen. ‘Dat gaat goed, tot er iets fout gaat’, aldus Roel, ‘en dan weet je plots niet meer bij wie je moet zijn met welk probleem en is het overzicht ver te zoeken.’

Daarnaast had Schutrups een flinke groei doorgemaakt als organisatie en zaten ze op een punt dat er opeens veel meer mensen in dienst waren dan ooit. Dan moeten de werkplekken, ICT en beveiliging goed geregeld zijn. ‘Dit lukt gewoon niet als je voor iedere vraag bij een andere partij moet zijn.’

Alles bij één partij

Schutrups ging op zoek naar een andere partij waar ze al hun vraagstukken konden bundelen en in één keer konden neerleggen. Het antwoord op deze zoektocht was Nijmko, een bedrijf uit de regio. Nijmko beheert een stuk of dertig werkplekken voor Schutrups en pakt alle ICT-vraagstukken op. Dit kan zo klein zijn als het regelen van een kabeltje voor een oplader, tot de volledige hardware voor alle computers.

‘Bij grotere partijen ben je toch vaak een nummertje en duurt het soms lang voordat je geholpen wordt.’ Bij Nijmko is dit niet het geval; één telefoontje en alles wordt geregeld. Door de lokale focus, snelle service en persoonlijk contact worden vraagstukken meteen opgepakt. ‘Kortom’, zegt Roel, ‘we hebben een partner die ons ontzorgt waardoor wij kunnen doen waar we goed in zijn.’ Dat stukje continuïteit is belangrijk voor Schutrups en wordt door Nijmko goed gewaarborgd.

Nijmko is onze ideale partner

‘Met Nijmko ondervinden we geen bijzonderheden, maar dat maakt het misschien ook wel weer bijzonder.’

Er gebeurt achter de schermen bij Nijmko heel veel wat de klant niet ziet, om het werk van de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken. ‘Ik heb het gevoel dat onze servers altijd op cruise control staan en dat is een grote winst’, zegt Roel. Deze servers worden strak gemonitord door Nijmko en buiten werktijden geüpdatet om downtime te limiteren. Zo werken klanten van Nijmko altijd ongehinderd met de nieuwste, en voor hen relevante, soft- en hardware.

Ondernemen is al moeilijk genoeg en je hebt een partij nodig die er achter de schermen voor je is. ‘Het is net als een toneelstuk’, grapt Roel, ‘de mensen achter de schermen maken het dat de mensen op het podium de show kunnen stelen. Zo zien wij het ook met Nijmko’.

’Korte lijntjes en directe communicatie, dat is wat Nijmko karakteriseert.’

De communicatie binnen Nijmko is heel gebruiksvriendelijk, vindt Roel. Er is altijd een stukje interne overdracht, zodat communicatie zo effectief mogelijk gebeurt en klanten zo snel mogelijk geholpen worden. Door het persoonlijke contact voelt Roel geen drempels om vragen te stellen, of het nou ICT gerelateerd is of niet. ‘Dit maakt Nijmko zo’n fijne sparringpartner. Eentje die proactief met ons meedenkt ongeacht of het hun probleem is of niet.’

Nijmko is niet alleen op de achtergrond aanwezig voor de klant, maar is ook proactief in signalering van trends en ontwikkelingen. Zo vertelt Roel dat Schutrups tot voor kort de backups van hun server altijd handmatig deed. ‘Je kunt je voorstellen dat dit niet altijd goed ging’, lacht hij. Nijmko heeft hierin proactief meegedacht en heeft dit voor Schutrups geautomatiseerd.

Bij Nijmko weet je dat je goed zit

‘We komen nooit voor financiële verrassingen te staan.’

De prijs/kwaliteit verhouding bij Nijmko is goed in balans. ‘Soms ben je terughoudend in het stellen van vragen, omdat je bang bent dat de teller gaat lopen en je extra moet betalen. Dit gevoel hebben we niet bij Nijmko.’ Kleine vragen worden altijd kosteloos opgelost en als het wel meer tijd of geld gaat kosten, wordt dit vooraf aangegeven.

Ook zijn er geen grote aanpassingen nodig geweest aan hun werkzaamheden om met Nijmko samen te werken, waardoor het aanvoelt als een – naar eigen zeggen – ‘op maat gemaakt pakket waarin wij goed kunnen renderen.’

‘Het is prettig om te weten dat het goed zit.’

‘Nijmko is alles wat wij verwachten van een partij die specialist is op het gebied van ICT’, zegt Roel met een tevreden blik. Volgens hem voert Nijmko hun expertise goed uit en heeft Schutrups altijd het gevoel dat het goed zit. En dit is precies waarom ze het aan Nijmko uitbesteden. Ze hebben het al druk genoeg en doordat Nijmko hen in alles op het gebied van ICT ontzorgd kunnen ze zich bezighouden met waar ze goed in zijn.

‘Het is een leuke groep mensen, ze zijn serieus in wat ze doen maar ook altijd in voor een grapje’, vult Roel aan. Dit maakt Nijmko persoonlijk en benaderbaar. ‘Het is prettig om in de voor ons abracadabra wereld van ICT mensen te spreken die niet alleen over eentjes en nulletjes praten, maar waar je ook gewoon over de waan van de dag mee kan praten.’

Roel sluit af: ‘Deze combinatie van expertise, meedenken als een echte partner en het feit dat het gewoon een mooie groep mensen zijn, maakt dat wij ontzettend blij zijn om Nijmko als partner te hebben.’

Bedankt, Roel en Schutrups! Wij bij Nijmko genieten net zo van de samenwerking als jullie. Op nog vele jaren ‘succes achter de schermen’.

Heb je ook het gevoel dat je meer bezig bent met je ICT-beheer dan het runnen van je bedrijf?