Is het je droom om helemaal zelf een veranda in elkaar timmeren? Gardendreams maakt deze droom werkelijkheid, met simpele, duurzame bouwpakketten.
Om te zorgen dat alles goed verloopt bij Gardendreams, is Nijmko ingeschakeld om de werkzaamheden van Gardendreams in de watten… nee, cloud te leggen! Nijmko heeft al haar producten geïmplementeerd bij Gardendreams, waardoor de controle en het management ervan volledig bij Nijmko ligt.
Samen werken Gardendreams en Nijmko zo aan het nog meer toekomstbestendig maken van het bedrijf. Een flexibele en efficiënte digitale én fysieke werkplek kan hier namelijk echt niet in ontbreken.
Harm-Jan (directeur Gardendreams) vertelt: ‘De samenwerking met Nijmko verloopt smooth en snel. We hebben bijna nooit grote problemen, en als we wel wat hebben, dan werken ze er met man en macht aan om het op te lossen’. Het sprekende voorbeeld van ‘met man en macht’, was de ransomware-aanval op de online omgeving van Gardendreams…
Hakuna Matata – de ransomware-aanval
Met de steady groei van Gardendreams lag de uitdaging voor Nijmko bij het faciliteren van de werkplekken van de medewerkers – thuis en op kantoor. Mede vanwege corona was het uiteraard belangrijk dat verbindingen en synchronisatie op verschillende plekken uitstekend geregeld werden. Gardendreams is samen met Nijmko constant op een zoektocht naar een betere en effectievere werkplek én samenwerking.
Toen kwam de onverwachte aanval van de Hakuna Matata ransomware. Een angstaanjagend virus dat het hele systeem plat gooide terwijl medewerkers hun werk probeerden te doen. Software kan relatief gemakkelijk besmet raken met deze ransomware via een simpele phishing-mail of besmette bijlage. Het systeem van Gardendreams hierdoor een hele dag plat gelegen.
It’s a problem-free philosophy
Harm-Jan: ‘Toen hadden we bijna een volledige dag downtime. Dit lag zeker niet aan Nijmko en het was ook zeker niet te voorkomen. In verhouding met de ernst van het virus heeft Nijmko het juist waanzinnig snel opgelost. Extra maatregelen werden meteen opgezet zodat het niet nog een keer kon gebeuren.’
Nadat Nijmko de rust had laten terugkeren in het systeem, konden de medewerkers probleemloos weer verder werken. De systemen werden weer opgestart en extra beveiligd. Waar je nu ook ter wereld bent, de medewerkers van Gardendreams kunnen vanaf elke plek in een uniforme modern workplace werken met het vertrouwen dat het werkt en veilig is.
Klein maar fijn
‘We hebben bewust gekozen voor een kleinere partij. Zo hebben we direct contact en kortere lijntjes’
‘Bij een groter bedrijf heb je vaker toch te maken met meerdere lagen en obstakels waar je overheen moet springen om iets gedaan te krijgen. Bij Nijmko kun je een telefoontje plegen en het wordt voor je opgelost. In het begin waren we zelf ook nog niet zo groot, dus was het een ideale match’, vertelt Harm-Jan.
‘Wij kennen Nijmko en zij kennen ons’
‘Het grote voordeel aan een klein bedrijf is dat je elkaar goed kunt leren kennen. De samenwerking loopt dan ook ontzettend smooth en snel. Er zijn nooit grote problemen waar Nijmko niks mee kan. Als er wél iets aan de hand is zijn ze met man en macht aan de slag om ervoor te zorgen dat wij weer veranda’s kunnen maken. Wachten is nooit leuk. Maar met Nijmko weet je in ieder geval dat het altijd goedkomt.’
‘Duurzaamheid is erg belangrijk voor ons bedrijf. Nijmko ondersteunt ons hierbij’
Duurzaamheid is key voor Gardendreams. Nijmko draagt hier indirect aan bij met digitale facturering en andere duurzame implementaties, zoals de duurzame printers van Epson. ‘We zijn nog niet waar we willen zijn, maar we zijn druk bezig om onze footprint zoveel mogelijk te verminderen’.
Grote oplossingen van een klein bedrijf
‘Hakuna matata virus is me heel erg bijgebleven. Ze hebben er echt alles aan gedaan. Dag en nacht aan gewerkt om het permanent op te lossen.
Ze zetten net dat stapje extra om het in de toekomst te voorkomen. De maatregelen die ze hebben genomen om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt. Onze redder in nood tijdens de ransomware’. Aldus Harm-Jan.
Doordat het een klein bedrijf is, kwamen de korte lijntjes extra van pas in dit geval. ‘We konden direct schakelen en daardoor was de oplossing ook dichterbij dan we hadden gedacht. Op zo’n moment hebben ze volledige aandacht voor ons om onze business weer operationeel te maken’, vertelt Harm-Jan enthousiast.
‘De grootste reden dat we voor Nijmko kozen is dat ‘kan niet’ niet bestaat’
Harm-Jan: ‘Er is altijd een oplossing. Dat weten we inmiddels van Nijmko. Ook al kunnen ze zelf iets niet, ze vinden op de één of andere manier altijd een oplossing.’
De snelheid van ons netwerk is ontzettend belangrijk. Echter was het een flinke investering om de juiste services aan te schaffen. Hier waren de investeerders van Gardendreams niet heel happig op, helaas. Toen heb ik samen met Nijmko een plan van aanpak gemaakt om de investeerders te overtuigen. Dat is gelukt en zo hebben we de investering weten te bewerkstelligen.’
Hierin heeft Nijmko écht laten zien dat ze een partner zijn waarmee je kunt sparren; een partner die snel overlegt maar ook vooral snel kan implementeren.
Case: Schutrups
Doordat Nijmko ons volledig ontzorgd op het gebied van ICT kunnen wij weer doen waar we goed in zijn.
Case: Zandstra Schilderwerken
Nijmko is ontzettend klantgericht en kent ons bedrijf door en door. Als er grote beslissingen komen betrekken we altijd Nijmko als sparringpartner.
Case: Verzuimweg
Eigenlijk is Nijmko geen leverancier, het is gewoon een partner. We kunnen niet zonder ze.
Case: M-PLoyee
Toen we begonnen zijn als bedrijf, zijn we gelijk gestart met Nijmko. Onze overstap naar de cloud ging vlekkeloos dankzij Nijmko.
Case: Gemeente Stadskanaal
Nijmko laat ons keer op keer zien zich hard te maken voor onze organisatie en levert oplossingen die bijna contract overstijgend zijn.