VerzuimWeg

Integrale dienstverlening van VerzuimWeg

‘Dienstverlening is voor ons essentieel’, aldus Alfons Daanje, directeur van VerzuimWeg. VerzuimWeg helpt organisaties door middel van twee gerichte arbodiensten: integrale arbo dienstverlening (preventie, verzuimmanagement, duurzame inzetbaarheid) en aanstellingskeuringen.

Met openheid en nieuwsgierigheid wil VerzuimWeg een plek zijn voor klanten, en ook haar eigen medewerkers, waar de nuchtere, trotse dienstverlening centraal staat. Nijmko helpt VerzuimWeg om haar dienstverlening vlekkeloos te laten verlopen door de succesvolle implementatie van Microsoft 365 hardware en software.

De ICT-ruggengraat van VerzuimWeg op de proef gesteld

“We zijn geen ICT bedrijf, maar het is wel de ruggengraat van onze onderneming. Als het niet werkt, werken wij niet”, zegt Alfons. Daarom is het essentieel dat ICT processen feilloos verlopen.

VerzuimWeg stond op het punt om een nieuw pand in te trekken. Alles stond klaar. Maar toen bereikte de Corona pandemie haar piek en was daar de mededeling vanuit de overheid: een lockdown. Op stel en sprong moest alles aangepast worden naar een thuiswerksituatie. De ruggengraat van VerzuimWeg stond op de proef. Hoe kan zo’n switch zo snel en soepel mogelijk verlopen?

Razendsnelle schakeling van pand naar huis

Onverwachte veranderingen die veroorzaakt worden door zaken zoals corona, dagen een organisatie uit om flexibel te zijn. Omdat de ICT processen zo’n belangrijk rol spelen bij VerzuimWeg, vereiste dit ook een razendsnelle schakeling. ‘Op vrijdag werkten we nog op kantoor en maandag werkten we allemaal thuis. En onze klanten hebben niks gemerkt,’ vertelt Alfons.

‘Want van hardware tot software had Nijmko alles perfect op orde binnen dat enkele weekend. Op maandag konden alle medewerkers weer aan de slag zoals het hoorde. Deze naadloze schakeling heeft VerzuimWeg een ontzettend soepele stap geboden van de fysieke werkplek naar de modern workplace’, vertelt Alfons.

Nijmko en VerzuimWeg: de ultieme match

Mijn netwerk vraagt weleens hoe we het zo goed voor elkaar hebben, en dan is het tof om te zeggen dat we dit via een lokaal bedrijf hebben geregeld.’

De relatie tussen Nijmko en VerzuimWeg is een ultieme match. Qua Groningse nuchterheid en trots zitten beide bedrijven op één lijn. Alfons: ‘Ze zeggen ook waar het op staat; als iets niet kan of het lukt niet, dan lullen ze er niet omheen. En als er vanuit ons wat is, dan zeggen wij het ook gewoon. De ontspannen sfeer laat dit helemaal toe.’

Deze houding en sfeer staat ook centraal in de dienstverlening van VerzuimWeg zelf. Het wordt gewaardeerd dat Nijmko, als beheerder van de ICT-ruggengraat van VerzuimWeg, deze boodschap ook kan doorvertellen. ‘We zoeken naar partners die zo dicht mogelijk bij ons zitten, anders ga je elkaar nooit begrijpen. En in Nijmko hebben we dit gevonden’, vertelt Alfons trots.

‘If you pay peanuts you get monkeys’

Alfons vertelt dat hoge kwaliteit ontzettend belangrijk is in de dienstverlening van VerzuimWeg. ‘Als je weinig betaalt dan weet je dat je ook mindere kwaliteit krijgt en dan accepteer je dat je niet duurzaam voor je klant kunt zorgen. Goedkoop is duurkoop. Je wilt eigenlijk voor de partnership gaan; je moet elkaar kunnen begrijpen en elkaar willen helpen doelen bereiken.’

Op de vraag hoe groot de kans is dat VerzuimWeg Nijmko zou aanbevelen binnen zijn netwerk, antwoord Alfons enthousiast: Groot. Ga naar Nijmko als je alles goed geregeld wilt hebben!’

Een mooier compliment kunnen we ons amper wensen – bedankt, Alfons!

Innovatie en doorontwikkeling; dat kan met Nijmko

‘We zijn een goede speeltuin voor Nijmko’

Nijmko heeft veel innoverende technieken en VerzuimWeg vindt het geweldig als deze worden geïmplementeerd. ‘We zijn een goede speeltuin voor Nijmko’, aldus Alfons, ‘en dit doet Nijmko fantastisch, want onze eigen klanten merken er niks van!’ Maar VerzuimWeg zelf zeer zeker wel. Elke verbetering en technische innovatie helpt VerzuimWeg haar ontwikkeling verder te brengen en haar efficiëntie in het werken te verhogen.

De modern workplace die Nijmko heeft gefaciliteerd bevalt zo goed sinds de lockdown dat VerzuimWeg deze nog steeds gebruikt. Het biedt haar medewerkers een mooie manier om samen te blijven werken op afstand. Er wordt inmiddels zelfs met collega’s die in Spanje werken samengewerkt via de nieuwe modern workplace!

‘Eigenlijk is Nijmko geen leverancier. Het is een partner. We kunnen niet zonder ze.’

Door de snelle schakeling die Nijmko heeft gefaciliteerd kon VerzuimWeg blijven shinen voor haar klanten. Nijmko kon in-turn ook shinen omdat haar technologische kennis en ervaringen deze schakeling hebben waargemaakt. Het effect van de samenwerking laat van beide partijen de krachten zien.

Alfons: ‘Als er iets niet helemaal goed verloopt, kun je ze meteen bellen en het wordt opgelost. Als het langer duurt dan verwacht, is Nijmko hier eerlijk over. Niks is te gek. En als ze weer iets nieuws vinden; kom maar op, blijf ons verrassen!’

Wil jij ook een échte partner die jouw bedrijf altijd up and running houdt?