Zo omschrijft Jan, Assistent Bedrijfsleider bij Zandstra Schilderwerken, de samenwerking met Nijmko. Toen zijn collega (Bert) Zandstra overnam in 2009, begon de samenwerking al tussen Nijmko en Zandstra.
De connectie is destijds ontstaan omdat Bert en Henk (directeur Nijmko) elkaar privé al kenden. Het kiezen voor een samenwerking bleek achteraf een gouden zet, want meer dan tien jaar later werken Nijmko en Zandstra nog steeds samen. Inmiddels ontzorgt Nijmko de tien werkplekken van Zandstra zelfs volledig: ICT, telefonie, print en beveiliging wordt allemaal verzorgt door Nijmko. Zoals Jan zegt: ‘Nijmko bleek écht een goede partij te zijn, en wie goed doet, goed ontmoet.’
De combinatie van fijne service en goede producten
Jan: ‘Allereerst complimenten voor het personeel: altijd en op alle fronten helpen, ook als er grote problemen zijn. Wanneer het druk is, lukt het soms niet direct. Maar we krijgen altijd een passende oplossing als we bellen. Daarnaast is het fijn dat we op afstand geholpen kunnen worden, doordat de helpdesk dan bijvoorbeeld meekijkt op ons scherm. Maar als het nodig is, kan de buitendienst ook altijd fysiek langskomen. Deze combinatie is echt top.’ Naast de service, is Jan ook zeer te spreken over de geleverde producten: ‘Voordat we printing met Nijmko regelden, hadden we een Samsung printer. Deze functioneerde wel, maar als er onderdelen vervangen moesten
Om ervoor te zorgen dat Zandstra altijd prettig kan werken, heeft Nijmko geadviseerd om over te stappen naar een nieuwe leverancier. Van deze overstap heeft Zandstra zelf niks gemerkt. ‘Wij hebben zelf ook helemaal geen tijd om met zulke dingen bezig te zijn. Paolo heeft direct geregeld dat de printers werden opgehaald en dat er meteen nieuwe kwamen. We zijn dus helemaal ontzorgd in dit proces, precies zoals we dat willen’, aldus Jan.
Zijn er dan nooit storingen?
Helaas, het blijft de wereld van ICT, dus daar ontkom je niet aan. De manier hoe je ermee omgaat, is waar we als Nijmko het verschil maken voor onze klanten: Nijmko zorgt altijd voor een passende oplossing. Ook Jan ervaart het op deze manier: ‘Goed. Er is natuurlijk wel eens iets wat niet werkt zoals het hoort, maar dat is overal zo. Als zij (Nijmko, red.) het druk hebben en er is een storing, dan kan het soms even duren voordat het opgelost wordt. Maar het wordt altijd opgelost. Hoe druk ze het ook hebben, ik weet dat het altijd goed komt.’
‘We bellen niet voor elk wissewasje, maar het is ontzettend fijn dat als je wilt werken ‘s ochtends en er werkt iets niet zoals het hoort, dat je gewoon kunt bellen. Wetende dat ze er alles aan doen om zo snel mogelijk met een oplossing je weer up and running te krijgen.’
‘Nijmko denkt proactief mee, we doen veel op basis van vertrouwen.’
De beste digitale werkplek creëren
Onderdeel van het leveren van een goede totaaloplossing, vinden wij dat we onze klanten op de hoogte brengen van wat er nog meer mogelijk is. Mits het waarde toevoegt aan de manier waarop ze werken. Jan ervaart het net zo: ‘Nijmko denkt proactief mee over onze werkplek. Gelukkig maar, want zelf heb je daar soms geen tijd voor of zie je het simpelweg niet.’
‘Als er grote beslissingen komen, benaderen we Nijmko altijd vanuit hun rol als sparringpartner. Ze hebben veel kennis in huis en adviseren ons altijd goed. Dit doen we op basis van goed vertrouwen. Zij moeten kunnen doen waar zij goed in zijn, zodat wij ook kunnen doen waar wij goed in zijn. Dit heeft ons al veel gebracht en is een mooie win-win situatie!’
Corona: snel schakelen in nieuwe en vreemde situaties
Tijdens de al meer dan tien jaar durende samenwerking hebben Nijmko en Zandstra al veel meegemaakt samen. Maar niks zo nieuw en vreemd als de corona-pandemie. Thuiswerken werd al snel de regel in plaats van de uitzondering voor Zandstra. Jan vertelt:
‘Ja, dan moeten er opeens allerlei programma’s op de laptops staan, schermen en printers geregeld worden en alles moet ook nog veilig gebeuren. Dat regelt Nijmko dan ook heel snel. Ze gaan naar het huis van de medewerkers, om ervoor te zorgen dat alles goed geïnstalleerd is en zodat iedereen die dat wil een goede digitale werkplek thuis heeft.’
‘We konden al snel overal inloggen in een beveiligde omgeving. En het werkt perfect. We hebben nu overal een digitale werkplek die precies werkt zoals het zou moeten.’
‘Ik schrik er altijd wel van wat ICT kost…’
… maar als ik kijk naar wat ik ervoor krijg is het het absoluut waard. Het feit dat je je erdoor volledig kan focussen op je eigen bedrijf en klanten, zonder je zorgen te maken over wat voor jou als ondernemen randzaken zijn, is ontzettend prettig.’
Zijn er nog verbeterpunten voor de samenwerking?
Jan: ‘Nee, Nijmko is dé ICT-partij voor ons, voor Zandstra. Ik kan het niet precies uitleggen, het is gewoon een gevoel. Je hebt bij alle samenwerkingen een bepaald gevoel en bij Nijmko is dat een heel goed gevoel.
Laat die nieuwe ideeën voor onze digitale werkplek maar vanuit Nijmko komen, laat ze ons maar verrassen. Wij vertrouwen erop dat ze weten wat goed voor ons is. Zo gaat het nu al meer dan tien jaar naar grote tevredenheid.’
Case: Schutrups
Doordat Nijmko ons volledig ontzorgd op het gebied van ICT kunnen wij weer doen waar we goed in zijn.
Case: Gardendreams
De oplossingen die Nijmko biedt zijn duurzaam en van dezelfde kwaliteit als de grotere partijen, al dan niet beter.
Case: Verzuimweg
Eigenlijk is Nijmko geen leverancier, het is gewoon een partner. We kunnen niet zonder ze.
Case: M-PLoyee
Toen we begonnen zijn als bedrijf, zijn we gelijk gestart met Nijmko. Onze overstap naar de cloud ging vlekkeloos dankzij Nijmko.
Case: Gemeente Stadskanaal
Nijmko laat ons keer op keer zien zich hard te maken voor onze organisatie en levert oplossingen die bijna contract overstijgend zijn.